woensdag 17 juli 2013

Gebeten door het tricot-virus

T-shirts zonder mouwen... dat ontbraken wij hier nog.
Het patroontje vond ik in Ottobre - lente 1/2013 (patroon 15 - Victor). Ik maakte voor onze 3-jarige jongen wel maatje 92, maar met de lengte van maat 98.




Met streepjes werken heeft zo zijn voor- en nadelen. Het is niet evident om te knippen. Ik geloof dat ik meer tijd heb gespendeerd om ervoor te zorgen dat alle lijntjes bij het dubbelplooien netjes lagen, voor ik het patroon nog maar op mijn stof legde om te knippen, dan voor het werkelijk ineen stikken. Voor de strook die ik als biais gebruikte was het natuurlijk wel een gemak... gewoon op de lijn knippen.

En omdat ik het wel leuk vind om in reeksen te werken, maakte ik er ineens ook een tweede, die onze jongen vandaag al aan had.
Ik had nog een klein stukje stof over van een t-shirt met lange mouwen die ik afgelopen winter voor hem maakte. De rug maakte ik uit effen tricot.





Ook ons meisje viel in de prijzen, met een t-shirt dat werkelijk heel snel in elkaar gezet was. Ook hier had ik meer werk om de streepjes netjes te krijgen, dan om het in elkaar te naaien. Het patroon haalde ik uit de laatste Knippie (juli/augustus 2013). Daar wordt er ook nog een zakje opgezet, misschien dat ik dat nog doe...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten