donderdag 6 juni 2013

Een vluggertje

Vol argwaan las ik steeds de blogs van de dames die rokjes op een uurtje in elkaar flansten. Dat waren dan meestal ook echte pronkstukjes. Ik was er alleszins nooit in geslaagd en kon er dus amper in geloven dat het mogelijk was... tot ik gisteren het magische boek van Mme Zsazsa erbij nam en daaruit het rokje met tricotband (p 64) maakte.
Wat een plezier ! Op werkelijk een uurtje tijd had ik alles in elkaar gestoken. Het patroon had ik vroeger al eens getekend voor een A-lijn-rokje met beleg en paspel.
Het geloof in al die andere blogsters is weer helemaal terug. Een welgemeend sorry dat ik ooit aan jullie heb durven twijfelen.

Ons meisje was ook in de wolken met haar rok :

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje gespeeld heb met de afmetingen. Ons meisje wordt volgende week 5 jaar, maar ik tekende het patroon voor een maatje 4 jaar, en nam voor de lengte 6 jaar. Bij het knippen heb ik het nog eens 5 cm langer geknipt in de (ijdele) hoop dat ze het volgend jaar misschien ook nog aan kan doen.

Ik ben alleszins tevreden met het resultaat. En ik voorspel dat er de komende dagen nog een paar rokjes van dat model van onder mijn naaimachine zullen rollen.

1 opmerking: